Vabimo vas na ​2. strokovni simpozij Sekcije za šolske knjižnice,
 ki bo potekal 15. oktobra 2025 v Mestni knjižnici Kranj.


Kotizacija: ​brezplačno za člane področnih društev, 40 EUR za nečlane.

Postani član sekcije 

Osrednje teme strokovnega simpozija bodo pomen sodelovanja šolskega knjižničarja pri načrtovanju in izvajanju vzgojno-izobraževalnega dela na šoli, integriranost knjižničnih vsebin v vzgojno-izobraževalni proces ter zakonitosti uspešne komunikacije. 

Vabljeni predavatelji bodo izpostavili najaktualnejše teme s svojih področij delovanja s temami: literatura in znanost, skrb zase in strokovna rast, rast ustvarjalnega tima, COBISS Lib in šolski knjižničarji, uspešna komunikacija ter umetna inteligenca v šolskem prostoru.

Predavatelji

Miha Andrič , mednarodno priznani predavatelj na področju kritičnega in kreativnega mišljenja, argumentacije ter debatne pedagogike

V svoji karieri je izvedel več kot 500 delavnic za dijake in učitelje v več kot 30 državah (ZDA, Evropa, Azija, Bližnji vzhod, Afrika). Njegovo delo se osredotoča na razvoj učinkovite komunikacije, debatnih veščin ter inovativnih pristopov k poučevanju, prilagojenih sodobnim družbenim izzivom. Je ustanovitelj, programski vodja in predavatelj v Izobraževalnem centru Argument, kjer razvija programe strokovnega usposabljanja učiteljev za vključevanje mehkih prenosljivih veščin v pouk. V zadnjih treh letih je na njegovih izobraževanjih sodelovalo več kot 2500 učiteljev iz več kot 60 osnovnih in srednjih šol v Sloveniji, poleg tega pa izvaja usposabljanja tudi v tujini. V zadnjih 15 letih je vodil več kot 100 izobraževanj na temo spremljanja in vrednotenja razvoja mehkih veščin pri učencih, zlasti argumentacije. Leta 2025 je izvedel dve obsežnejši usposabljanji za učitelje v tujini:
- 1. Sparking Critical Thinking and Student-Centered Pedagogy in Times of AI (Italija),
- 2. Using Deliberation, Dialogue and Debate to Teach Soft Skills in the Classroom (Poljska).

Kot član izvršnega odbora Mednarodne filozofske olimpijade (IPO), največjega svetovnega filozofskega tekmovanja za srednješolce, ter izvršnega odbora International Public Policy Forum (IPPF, New York), ki v sodelovanju z New York University organizira največje globalno tekmovanje na področju pisne in ustne argumentacije, dejavno sodeluje pri razvoju mednarodnih programov kritičnega mišljenja. V preteklosti je kot strokovni svetovalec in vodja izobraževanja učiteljev prispeval k razvoju nacionalnih debatnih programov za srednje šole na Finskem, v Italiji in Turčiji.

Med letoma 2019 in 2021 je bil član izvršnega odbora International Debate Education Association (IDEA), pred tem pa je opravljal funkciji vodje izobraževanja (2016–2019) in direktorja (2019–2021) nacionalne debatne organizacije Slovenije (ZIP). V istem obdobju je bil tudi predsednik Društva za razvoj humanistike (2018–2021). Kot mentor Debatnega kluba Gimnazije Bežigrad (2013–2022) je vodil najuspešnejši šolski WSD debatni program na svetu (2015–2017).

V letih 2013–2022 je bil direktor in programski vodja več mednarodnih debatnih akademij ter akademij kritičnega mišljenja, med njimi YAV (Tunizija), ESU (Turčija), MWS, VBI (ZDA), Bluebonnet Texas in WSDA (Slovenija). V tej vlogi je razvijal interdisciplinarne programe, ki so jih pod njegovim vodstvom izvajali mentorji z različnih koncev sveta. V zadnjih treh letih se posveča razvoju novih izobraževalnih programov, kot so CCIL – Cognition and Communication Integrated Learning (Italija–Slovenija), E(u)ducation (ZDA–Slovenija) in International Summer School Olympia (Grčija–Slovenija).

Njegovo strokovno delo presega akademske kroge – kot trener in svetovalec za poslovni sektor je izvajal usposabljanja za vodilne v podjetjih in organizacijah v več kot 20 državah po svetu. Poleg tega sodeluje pri oblikovanju nacionalnih izobraževalnih programov za razvoj kritičnega in strateškega mišljenja (Italija, Finska idr.), kjer prispeva k snovanju učnih načrtov, prilagojenih izzivom digitalne dobe. Poleg poslovnih dejavnosti Miha Andrič prispeva k spodbujanju reflektiranega javnega diskurza na mednarodni ravni – leta 2021 je moderiral razpravo z Noamom Chomskyjem in Michaelom Sandlom o prihodnosti družbenih trendov. Na ta način povezuje različne ravni izobraževanja in interdisciplinarni vpogled v razvoj vseživljenjskih veščin.

V kontekstu digitalizacije izobraževanja je leta 2021 organiziral prvi mednarodni debatni turnir v spletnem okolju (več kot 30 sodelujočih držav), med pandemijo pa je vodil prvo spletno izvedbo Mednarodne filozofske olimpijade (2021), na kateri je sodelovalo več kot 60 držav. V zadnjih dveh letih je izvajal izobraževanja za učitelje in učence na temo kritične rabe umetne inteligence ter kritičnega mišljenja med umetno in čustveno inteligenco (več kot 30 šol).

V zadnjem letu je na javnih dogodkih in konferencah spodbujal kritično ozaveščanje o vplivu umetne inteligence v izobraževanju, med drugim na:
Kritična raba ChatGPT za učitelje (Maraton Modre akademije, 2024),
Orodja umetne inteligence v učilnici: praktično, premišljeno in pametno (Konferenca Moč digitalnega poučevanja, 2024),
Navigating AI Landscape in Education (Konferenca Carinthia University of Applied Sciences (CUAS), 2024),
Using Debate-Dialogue-Deliberation to teach soft skills in times of AI (World Philosophy Congress, Rim, 2024).

Rozana Bažec, likovna terapevtka, svetovalka iz smeri psihosinteze 

Rozana je utanoviteljica in vodja Zavoda Center za psihosintezo in razvoj človeških potencialov, ki z različnimi programi za vzgojo čustveno in psihosocialnih veščin sodeluje z vladnimi in nevladnimi organizacijami. Je tudi direktorica Šole za Counselling  pri AFP - Alta formazione in Psicosintesi di Firenze in predsednica Društva Center za psihoterapijo in psihosocialno pomoč Koper. Že več kot 20 let je pomemben del njenega dela posvečen ženskam in otrokom žrtvam nasilja in različnim oblikam zlorab. Dela z otroki, mladostniki in odraslimi - individulano in skupinsko. 

dr. Tina Bilban, raziskovalka, literarna kritičarka, avtorica in urednica 

Njeno delo se odvija na presečišču filozofije, znanosti in literature; v zadnjem obdobju pa se še posebej posveča mladinski književnosti. Je dolgoletna sodelavka Strokovnega odbora Priročnika za branje kakovostnih mladinskih knjig (Mestna knjižnica Ljubljana, Pionirska - center za mladinsko književnost in knjižničarstvo), ki podeljuje znak kakovosti zlata hruška. Je avtorica več leposlovnih in stvarnih del za mlade bralce in odrasle; nazadnje je izšel njen mladinski roman Ive ni (Ilustracije Igor Šinkovec, Miš, 2024). 

Z Miš založbo sodeluje tudi kot urednica, pri čemer se posveča predvsem izvirnim poučnim knjigam, ureja pa tudi izvirno leposlovje in prevodno fantazijsko književnost.

 V letih 2020 in 2022 je bila članica žirije za Andersenovo nagrado, najvišje mednarodno priznanje na področju mladinske književnosti, v letu 2024 pa mednarodne žirije za nagrado BRAW (Bologna Ragazzi Award), ki jo Mednarodni sejem otroških knjig v Bologni podeljuje književnim delom. Bila je članica strokovnih skupin za pripravo razstave slovenske ilustracije na mednarodnih sejmih v Frankfurtu (2023) in Bologni (2024) v času slovenskega častnega gostovanja. 

Od leta 2020 je predsednica Slovenske sekcije IBBY, Mednarodne zveze za mladinsko književnost, je članica izvršnega odbora IBBY in od leta 2024 podpredsednica te mednarodne zveze.

Nataša Grof, univerzitetna diplomirana psihologinja

Je psihoterapevtka in mediatorka, ki svojim klientom pomaga izboljšati kakovost življenja na osebni in profesionalni ravni. S svojim pristopom, ki temelji na globokem razumevanju človeške narave in sočutju, se trudi, da vsak posameznik odkrije svojo notranjo moč in razvije samozavest za premagovanje vsakodnevnih izzivov.

Skozi psihoedukativne delavnice in predavanja, osredotočena na sprejemanje samega sebe, čustveno inteligentnost in krepitev medosebnih odnosov, posreduje praktična orodja, ki omogočajo osebno rast. Preden se je posvetila psihoterapiji, je 14 let delala v šolstvu kot profesorica psihologije in šolska svetovalna delavka, kar  ji je omogočilo poglobljeno spoznavanje potreb mladostnikov. Verjame, da ima vsak posameznik potencial za razvoj in izboljšanje kakovosti življenja. 

S svojo strastjo do nenehnega učenja in strokovnosti si prizadeva ustvarjati podporno okolje, kjer se vsak počuti cenjenega in razumljenega. Zavezana je k pomoči, da vsakdo najde pot do lastnega uspeha in notranjega miru. V svojem delu uporablja celosten pristop, ki vključuje inovativne tehnike obvladovanja stresa in izboljšanja medosebne komunikacije. Redno sodeluje s strokovnjaki, s čimer je vedno na tekočem z novimi metodami za podporo osebnega in poklicnega razvoja. S prilagojenimi strategijami nudi podporo pri trajnih spremembah in razvoju. 

Tadej Serdinšek, IZUM

Po izobrazbi univerzitetni diplomirani inženir gozdarstva, ki je našel svoje mesto v kolektivu Instituta informacijskih znanosti v Mariboru. V uporabniškem servisu IZUM-a je zaposlen od leta 2015. 

Od vsega začetka je na IZUM-u vključen v izobraževanje uporabnikov in izvedbo tečajev. Tako je praktično ves čas v stiku s knjižničarji in tudi konkretnimi situacijami, ki se v knjižnicah pojavljajo. Ob vseh rednih zadolžitvah pri svojem delu veliko časa nameni tudi proaktivnemu sodelovanju s knjižničarji vseh tipov knjižnic. Vsebinsko pokriva večino segmentov v COBISS Lib. Aktivno sodeluje pri načrtovanju nadgradenj programske opreme in testiranju novih verzij. 

V projektu vključevanja šolskih knjižnic v sistem COBISS je bil eden izmed predavateljev, ki so mesečno izvajali tečaje po celotni Sloveniji. Ob tem je imel priložnost spoznati, kako pomembno vlogo imajo šolski knjižničarji in knjižničarke v izobraževalnem sistemu in družbi nasploh. Prav tako je na konkretnih primerih izvedel, s katerimi težavami se knjižničarji pri svojem delu srečujejo. 

V prostem času je v zadnjih letih našel svojo strast v teku. Največji užitek mu predstavlja tek po brezpotjih, kjer se lahko zlije z naravo in pobegne pred vrvežem vsakdanjega življenja.

Prijava

    Thank you! Your message has been sent.
    Unable to send your message. Please fix errors then try again.
    Accessibility